Personvernerklæring
Hvilken informasjon samler vi som potensielt kan brukes til å identifisere personer?
Når du er på Club4.no logger vi samme basisinformasjon som de fleste nettsider. For hver forespørsel tar vi vare på IP-adresse, type nettleser, språkinnstillinger, siden du kommer fra, siden du skal til, og tidspunkt.
Vi sporer også enkelte hendelser av statistiske årsaker (som konverteringsdata og for test av design).
Når du registrerer deg på Club4.no spør vi om et brukernavn. Dersom du vil holde denne delen av livet ditt adskilt fra andre deler av livet ditt anbefaler vi at du benytter et brukernavn som er ulikt brukernavn du bruker andre steder.
Vi spør også om epost-adresse, telefonnummer, og adresse. Epost-adressen bruker vi, med ditt samtykke, til å sende deg informasjon om nettsiden, oppdateringer og annen viktig informasjon. Vi ber om telefonnummer og adresse for å kunne verifisere at alle brukere er ekte personer.
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å holde deg innlogget, huske innstillingene dine, og generelt gjøre besøket ditt på Club4 best mulig. Vi vil aldri dele informasjonen din med en tredjepart.
Når du kontakter Club4 med spørsmål eller lignende tar vi vare på korrespondensen og epostadressen for fremtidig referanse.
Vi tar også vare på informasjon du gir frivillig, f.eks. spørreundersøkelser, så lenge det gir mening.
Hvilken informasjon tar vi IKKE vare på?
Når du oppretter et medlemskap oppgir du betalingsinformasjon. Vi har IKKE tilgang til, og ingen mulighet til å bruke denne informasjonen. De siste fire sifrene i kortnummeret, og utløpsdato blir tatt vare på av regnskapsmessige årsaker.
Dersom du er under 18 år, kan du ikke melde deg inn i Club4. Vi samler ikke, med overlegg, informasjon om personer under 18 år, og dersom vi finner ut at et medlem er under 18 vil vi slette kontoen med det samme.
Hvordan deles informasjonen?
Vi gir ikke ut medlemsinformasjon til en tredjepart på noen slags måte.
Vi gir ut medlemsinfo kun ved følgende tilfeller:
– For tjenester du har forespurt.
– For å undersøke, forhindre eller gjøre tiltak mot ulovlig aktivitet, mulig bedrag, situasjoner der det er fare for fysisk skade, brudd på Tjenestevilkårene våre, eller forhold der loven krever det.
– Dersom Club4 kjøpes eller slås sammen med et annet firma – vi har ingen planer om det, men dersom det skjer – vil vi gi dere beskjed FØR informasjon om dere blir overført og dermed havner under andre personvernregler.
Hvordan svarer dere på lovpålagte forespørsler om informasjon?
Club4 gir ikke bort informasjon med mindre vi får en rettsordre som sier at vi må. Vi avviser forespørsler fra politimyndighet dersom de ikke har rettsordre.
Dersom vi blir pålagt å dele informasjonen din som følge av en rettsordre vil vi varsle deg slik at du har mulighet til å anke avgjørelsen, med mindre vi blir pålagt å ikke gjøre det i rettsordren.
Vi kommer til å motsette oss forespørsler om medlemsinformasjon som vi føler er upassende.
Hvordan er informasjonen lagret?
Vi bruker tredjeparts forhandlere og nettverter for servere, programvare, nettverk, lagring, og relatert teknologi som vi trenger for å drive Club4.
Alle data blir sikkerhetskopiert daglig.
Hvordan er informasjonen sikret?
Data som sendes fra deg til oss blir kryptert og sendt over HTTPS.
Med unntak av passord, er ikke data kryptert i databasen (siden de må kunne sendes til deg når du trenger det), men vi gjør vårt ytterste for å sikre dataene dine.
Sikkerhetskopiene av databasene våre er kryptert.
Hvilken policy har dere for oppbevaring av data?
Når du sletter innhold fra profilen din vil det ikke være tilgjengelig for andre medlemmer, men avhengig av innholdstype kan det ta opptil 30 dager før det er permanent slettet fra databasen vår.
Når du ber om å få slettet kontoen din blir den satt i kø og deretter slettet i løpet av noen timer.
Sikkerhetskopier og serverlogger blir slettet etter 60 dager.
Hvordan håndterer dere “Ikke spor” i nettleser?
“Ikke spor” er en personverninnstilling som kan settes i nettleseren din dersom du ikke ønsker at online-tjenester skal samle eller dele informasjon om aktiviteten din.
Vi sporer ikke din aktivitet på andre sider, og vi tillater ikke at tredje-parts tjenester sporer din aktivitet på Club4.
Vi tjener ingenting på å selge medlemmene våre, derfor føler vi ikke at vi trenger å behandle innstillingene for “Ikke spor” i hver enkelt nettleser forskjellig.
Hvordan kan jeg endre eller slette informasjon om meg?
Du kan se og endre din personlige informasjon når du vil ved å gå til Profilinfo
Du kan slette kontoen din når du vil ved å logge inn og gå til Profilinfo og velge Konto.
Hvordan varsler dere medlemmer om endringer i personvernerklæringen?
Vi sender ut varsel på epost dersom vi gjør store endringer på personvernerklæringen vår. Eventuelt kan du følge med på denne siden for å være fullstendig oppdatert.
Hvordan kontakter jeg Club4 dersom jeg har spørsmål om personvern?
Dersom du har spørsmål om personvernerklæringen vår kan du ta kontakt på post@club4.no.
Hvordan legger jeg inn profilinfo?
Mobil:
Trykk på menyknappen til høyre i menylinjen ().
Deretter trykker du på navnet ditt og Profilinfo.
Under fanen Profilinfo kan du endre på informasjonen som er lagret om deg.
Feltene som er merket med * må fylles ut, men må ikke være offentlig med mindre du ønsker det.
Feltene Sivilstatus og Søker vises fast til Sidemedlemmer slik at det er mulig å søke på disse feltene.
PC:
For å legge inn eller endre profilinfo trykker du på Profilinfo i høyre sidekolonne.
Under fanen Profilinfo kan du endre på informasjonen som er lagret om deg.
Feltene som er merket med * må fylles ut, men må ikke være offentlig med mindre du ønsker det.
Feltene Sivilstatus og Søker vises fast til Sidemedlemmer slik at det er mulig å søke på disse feltene.
Hvordan endrer jeg profilbilde?
Profilbilde og forsidebilde endrer du ved å trykke på -> Navnet ditt -> Tidslinje.
Deretter trykker du på det nåværende profilbildet ditt. Da vil du få opp en dialogboks der du kan velge bildet du ønsker å bruke.
Dersom du ønsker å endre forsidebilde (Det store bildet bak profilbildet) trykker du i stedet på kamera-ikonet oppe i høyre hjørne av bildet.
Hvordan endrer jeg abonnementet mitt?
Mobil:
Trykk på knappen til høyre i menylinjen ()
Trykk på navnet ditt og deretter Medlemskap.
PC:
Trykk på Medlemskap i høyre sidekolonne.
På denne siden ser du hvilket abonnement du har, og informasjon om siste faktura.
Du kan endre hvilket abonnement du har ved å trykke Endre under abonnementet ditt.
Du kan avslutte abonnementet ved å trykke Avbryt under abonnementet ditt.
Ellers finner du også all informasjon om abonnementet ditt i toppmenyen under Medlemsområde -> Mitt abonnement
Hvilke andre endringer kan jeg gjøre på kontoen min?
Mobil:
Trykk på knappen helt til venstre i menylinjen ().
Trykk på navnet ditt og deretter Profilinfo.
PC:
Trykk på Profilinfo i høyre sidekolonne.
Under fanen Preferenser kan du endre:
- Hvilket navn som skal vises når du skriver på sidene. Enten brukernavnet du registrerte deg med, eller navnet du har lagt inn under Profilinfo.
- Tillatelsen til at andre kan like profilen din.
- Hvem som kan se profilen din (Siden Club4 er et lukket samfunn vil ikke dette valget gjøre noen forskjell).
- Hvem som kan skrive på profilen din (Alle sidemedlemmer, vennene dine, eller kun deg selv).
- Du kan velge å ikke vises som innlogget.
- Aktivere eller deaktivere Chat, et lite chatte-vindu i nedre høyre hjørne (gjelder kun PC).
- Om nye chat-vindu skal åpne minimert eller ikke.
- Om du vil tillate alle medlemmer å skrive melding til deg eller om du kun vil motta meldinger fra venner.
Under fanen Varsler endrer du hvilke hendelser du ønsker å motta varsler om, og hvordan du ønsker å bli varslet.
Under fanen Konto kan du endre passord, brukernavn og epost-adresse.
Du kan også be om sletting av kontoen, og eksport av alle data som du har delt på Club4.no.
Hvordan endrer jeg hvilke varsler jeg får?
Gå til Profilinfo -> varsler.
Fjern eller legg til markering på de feltene du ønsker å motta varsler på.
Merk at det skiller mellom varsel på e-post og varsel på siden.
Hvordan sender jeg private meldinger?
Du kan sende private meldinger til andre medlemmer på to forskjellige måter:
1. Gå inn på profilen til medlemmet du ønsker å sende melding til og trykk knappen ""
2. Gå til meldinger og trykk "Ny melding". Skriv inn brukernavnet til medlemmet du ønsker å sende melding til, skriv meldingen, og trykk "Send"
Hvordan laster jeg opp filmer?
Du laster opp eller lenker til filmer via tekstboksen der du skriver meldinger på veggen.
Nede i venstre hjørne finner du en knapp med tekst "Type innlegg".
Trykk på den, og velg Film.
Tekstboksen vil endre seg, og du vil kunne lime inn lenke til filmen du vil vise frem, eller du kan laste opp en film.
Jeg har nettopp registrert meg, men kommer ikke inn!
Når du registrerer deg på Club4.no sender vi ut en epost til adressen du oppga.
Denne eposten inneholder en lenke du må trykke på for å bekrefte at du oppga riktig adresse.
Dette er en sikkerhet både for oss og deg.
Dersom du ikke mottar denne eposten i løpet av noen timer kan du kontakte oss på post@club4.no med samme epost som du registrerte deg med, så fikser vi det manuelt.
Jeg har problemer med å sende meldinger.
Her skal vi prøve å gå over de vanligste årsakene til at du ikke får sendt meldinger.
- Mottaker har blokkert deg
- Her er det dessverre ikke mye du kan gjøre. Dersom du mener at det er feil kan du kontakte oss, så kan vi høre med mottaker om blokkering skal opprettholdes.
- Mottaker har forlatt samtalen
- Dersom mottaker har forlatt samtalen må du starte en ny samtale med dette medlemmet, enten ved å gå til mottakers profil og trykke Privat Melding, eller trykke Ny melding på meldingssiden.
- Mottaker kan ha forlatt samtalen ved en feil, eller av en spesifikk årsak. Respekter mottakers ønsker.
Har du fremdeles problemer kan du ta kontakt med Admin her på siden eller på e-post post@club4.no
Jeg har varsler jeg ikke klarer å bli kvitt!
Dersom du har meldingsvarsler du ikke blir kvitt er det sannsynligvis på grunn av at en konto som har sendt deg melding er blitt slettet før du rakk å lese den.
For å få fjernet disse varslene må du ta kontakt med Admin. Oppgi gjerne hvor mange varsler det står at du har slik at vi ikke sletter for mange.
Dersom du har andre varsler kan du fjerne disse ved å trykke -> Marker alle som lest.